Elektroninio sveikatos raštingumo (eHL) svarbą pripažino ir plačiai įvertino Pasaulio sveikatos organizacija (PSO), ypač atsižvelgdama į spartų technologijų ir interneto naudojimo sveikatos informacijos paieškai augimą bei internete plintančią dezinformaciją ir dezinformaciją. Nors PSO nepaskelbė specialios ataskaitos apie elektroninį sveikatos raštingumą arba skaitmeninį sveikatos raštingumą, ji paskelbė tam tikrą informaciją, kurioje kalbama apie sveikatos raštingumą (WHO Report, Health Literacy: The Solid Facts, 2013) ir kurioje buvo pabrėžta sveikatos informacijos supratimo ir naudojimo skaitmeninėje eroje svarba. Kitoje ataskaitoje, kurioje daugiausia dėmesio skirta platesnėms strategijoms (WHO Report, Global Strategy for Digital Health (2020-2024), 2022 m.), buvo pabrėžta, kad eHL bus plataus masto politikos, skirtos panaudoti galimą skaitmeninių priemonių ir technologijų naudą, dalis. Skaitmeninės transformacijos prioritetą spręsime ugdydami skaitmeninį pasirengimą, didindami medicinos ir giminingų sveikatos priežiūros sričių studentų informuotumą apie eHL svarbą ir naudą, taip pat rengdami ir įgyvendindami specialią eHL mokymo programą, siekdami tobulinti eHL įgūdžius, įskaitant informacinį, tradicinį, žiniasklaidos, sveikatos, gamtos mokslų, kompiuterinį ir technologinį raštingumą (Norman ir Skinner, 2006). Kadangi eHL yra orientuota į procesą ir vystosi kartu su naujomis technologijomis, svarbu spręsti skaitmeninio atsparumo problemą mokant medicinos ir giminingų sveikatos priežiūros sričių studentus, kaip nuolat prisitaikyti prie besikeičiančio sveikatos konteksto. Stimuliuojanti ir inovatyvi mokymosi ir mokymo praktika atsispindės taikant kūrybiškumu, kritiniu mąstymu, bendradarbiavimu ir naujų technologijų integravimu pagrįstas metodikas. Į eHL interneto platformą bus įtrauktos priemonės, skirtos naudotojų eHL lygiui savarankiškai įvertinti, tačiau taip pat bus remiamasi ir kitais kintamaisiais, kurie iki šiol nebuvo tirti ryšium su eHL, atitinkamai apsimetėlio sindromu, šaltinio patikimumu ir saviveiksmingumu. Atsižvelgiant į testų rezultatus, kiekvienas naudotojas gaus asmeninį pranešimą, kuris gali palengvinti jo saviugdos eHL mokymosi procesą. Mokymo programą sudarys praktiniai praktiniai užsiėmimai, kuriuose daugiausia dėmesio gali būti skiriama kritiškam internetinės sveikatos informacijos vertinimui, elektroninės sveikatos ugdymo medžiagos internete kūrimui, pateikiant informaciją aiškiai, prieinamai ir patraukliai, ir veiksmingam bendradarbiavimui dalijantis informacija. Bendros vertybės, pilietinis įsitraukimas ir dalyvavimas – e. sveikatos švietimo politikos priemonių rinkinys atspindės bendrus konsorciumo principus ir bus parengtas remiantis bendradarbiavimo ir reagavimo bendruomenės labui principais, kuriais vadovaujamasi priimant kolektyvinius sprendimus ir kurie padeda juos priimti. Kadangi eHL politikos priemonių rinkinys yra pilietinio dalyvavimo pareiškimas, jis taip pat yra indėlis į visuomenės gerovę, teigiamus socialinius pokyčius įgyvendinant eHL politikos sistemą.
Tikslas
Projekto eHELP-EU tikslai: – didinti informuotumą apie eHL svarbą medicinos ir gretutinių sveikatos priežiūros paslaugų srityse (WP2- eHL vadovas). Tai bus vertinama pateikiant naujausią informaciją ir įrodymais pagrįstus pavyzdžius apie eHL, eHL sudedamąsias dalis ir eHL įgūdžius medicinos ir giminingų sveikatos sričių specialistams, esamas eHL sistemas, eHL diegimo naudą ir kliūtis (individualiu, organizaciniu ir visuomeniniu lygmenimis), eHL įtaką darančius veiksnius (individualius – sociodemografinius, apsimetėlio sindromą, saviveiksmingumą ir konkretaus konteksto – šaltinio patikimumo charakteristikas), taip pat strategijas ir intervencines priemones, skirtas eHL įgūdžiams ir kompetencijoms didinti medicinos ir giminingų sveikatos sričių specialistams individualiu, organizaciniu ir visuomeniniu lygmenimis.
Rezultatai ir nauda
Visi projekto rezultatai turi pridėtinės vertės Europos lygmeniu, nes remia daugiakultūriškumą, bendradarbiavimą ir įtraukų mokymąsi visą gyvenimą. Todėl visi rezultatai bus parengti taip, kad būtų prieinami ir interaktyvūs skirtingo kultūrinio ir išsilavinimo asmenims, siekiant pritaikyti juos prie skirtingų mokymosi stilių. Pateikiant rezultatų turinį visomis šalių partnerių kalbomis ir skatinant kalbų įvairovę, užtikrinamas prieinamumas asmenims, kurie nemoka anglų kalbos. Šalių partnerių bendradarbiavimą formuoja tarpvalstybinė veikla ir iniciatyvos įvairiuose projekto etapuose, rengimas, testavimas ir pateiktų atsiliepimų integravimas. Ši keitimosi praktika ir dalijimasis žiniomis padeda kurti labiau tarpusavyje susijusią švietimo sistemą, kuri palengvina tarpsektorinio bendradarbiavimo kūrimą tarp skirtingos profesinės patirties turinčių asmenų: Švietimo mokslų, IT, psichologijos, lingvistikos, sveikatos priežiūros ir rinkodaros srityse. Be to, tarpvalstybinis bendradarbiavimas suteikia galimybę bendrauti su daugiau ekspertų, besimokančiųjų ir praktikų bendroje veikloje, skatina kultūrinių mainų praktiką, užsienio kalbų mokymąsi ir dalijimąsi gerąja patirtimi eHL švietimo srityje. Kuriant vieningus eHL išteklius, skirtus įgūdžiams ir kompetencijoms tobulinti, atsiras galimybė skatinti jų nuoseklumą visose ES valstybėse narėse medicinos ir gretutinių sveikatos priežiūros sričių srityse. Pridėtinę veiklos vertę atspindi rezultatų išbandymas su naujomis besimokančiųjų grupėmis ir perkeliami pasikartojantys mokymosi ir mokymo veiksmai. Padidėjęs poveikis daugiakultūriame kontekste, suteikia daugiau matomumo nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis ir reikšmingai prisideda prie eHL Europos piliečių įgalinimo.
Vykdytojas
Partneriai
KLAIPĖDOS VALSTYBINĖ KOLEGIJA (Lietuva)
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Lodzi (Lenkija)
UNIVERSITY OF CYPRUS (Kipras)
MEDICAL UNIVERSITY SOFIA (Bulgarija)