Praktikos pavadinimas | Veikla praktikų metu | Praktikos apimtis (kreditais) | Praktikos apimtis (procentais) | Praktikos trukmė (valandos) |
Priešmokyklinio ugdymo praktika | Studentų veikla priešmokyklinio ugdymo praktikos metu yra orientuota į mokytojo veiklos ir vaikų elgesio stebėjimą bei analizę. Praktikantai stebi priešmokyklinio ugdymo pedagogo veiklą, analizuoja ugdymo proceso planavimą, metodų taikymą, darbo organizavimą ir pedagogo bendravimą su vaikais. Remdamiesi stebėjimais, jie rengia pedagoginę-psichologinę pasirinkto vaiko charakteristiką, kurioje įvertinami vaiko socialiniai, emociniai ir pažintiniai gebėjimai bei identifikuojamos stipriosios ir tobulintinos sritys. Taip pat analizuojamos skirtingos vaikų elgesio apraiškos, siekiant jas sieti su šeimos ugdymo ypatumais. Šioje analizėje studentai daro prielaidas, kaip šeimos auklėjimo metodai, vertybės ir bendravimo modeliai veikia vaikų elgesį grupėje bei jų socialinį ir emocinį vystymąsi. Praktinė veikla leidžia studentams gilinti teorines žinias ir tobulinti įgūdžius, svarbius būsimiems pedagogams. | 3 | 13,3 | 606 |
Bandomoji pedagoginė praktika | Studentai praktinės veiklos metu analizuoja ugdymo įstaigos veiklą reglamentuojančius dokumentus, siekiant suprasti institucijos organizacinę struktūrą, veiklos tikslus ir darbo principus. Taip pat vertinama ugdymo aplinka, įskaitant materialinius išteklius, erdvių pritaikymą ugdymo procesui ir pan. Analizės pagrindu rengiama ugdymo įstaigos charakteristika. Studentai taip pat susipažįsta su mokytojo darbo dokumentais, tokiais kaip ugdymo planai, dienynai ir pan., įgydami praktinių žinių apie jų rengimą ir tvarkymą. Praktikos metu yra stebimos mokytojo vedamos pamokos, analizuojant taikomas ugdymo strategijas, mokymo metodus bei bendravimo su mokiniais ypatumus. Studentai veda tam tikrų dalykų pamokas pagal išplėstinius planus, savarankiškai planuodami ugdomąją veiklą, pritaikydami įgytas teorines žinias ir reflektuodami savo praktinę patirtį. Ši veikla leidžia gilinti pedagogines kompetencijas ir geriau suprasti ugdymo procesą realiomis sąlygomis. | 6 |
Pedagoginė praktika1-2 klasėje | Analizuos pasirinktos ugdymo įstaigos vidaus darbo tvarką, stebės praktikos vadovo vedamas pamokas, išanalizuos ir aprašys vieno mokinio, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, situaciją ugdymosi procese, parengs 1-2 klasės mokomųjų, dalykų: lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, visuomeninio ugdymo ir gamtos pamokų, etikos, dailės ir technologijų pamokų išplėstinius planus, organizuos pamokas 1-2 klasėje, vadovaudamasis pedagoginės sąveikos principais, atsižvelgdamas į jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių patirtį, gebėjimus, interesus, parengs klasės vadovo darbo su mokiniais formų analizę, parengs ir įgyvendins ugdomąjį renginį, įtraukiant tėvus. Reflektuos ir vertins pedagoginės praktikos metu įgytas profesines kompetencijas bei parengs praktikos ataskaitas. | 9 |
Pedagoginė praktika 3-4 klasėje | Studentai praktikos metu aktyviai dalyvauja ugdymo veiklose, įgyvendindami įvairias užduotis, kurios padeda gilinti jų pedagogines ir psichologines žinias bei ugdyti praktinius gebėjimus. Jie rengia mokinių klasės psichologinę charakteristiką, analizuodami mokinių socialinius, emocinius bei pažintinius ypatumus ir nustatydami klasės grupės dinamiką. Taip pat studentai stebi mokytojo veiklą, fiksuodami ugdymo metodus, pamokos struktūrą ir mokinių įsitraukimą, o įgytas įžvalgas taiko planuodami savo vedamas pamokas. Jie veda pamokas pagal išplėstinius planus, įtraukdami kūrybiškus ir diferencijuotus mokymo metodus, pritaikytus mokinių poreikiams. Studentai organizuoja ir veda klasės renginį, lavindami savo organizacinius bei bendravimo įgūdžius ir skatindami mokinių aktyvumą bei bendruomeniškumą. Šios veiklos leidžia jiems įgyti vertingos praktinės patirties pedagoginėje veikloje. | 6 |
Baigiamoji praktika | Studentai rengia trumpus, išplėstinius pamokų planus lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo ar gamtos mokslų, dailės ir technologijų bei etikos pamokoms, veda šias pamokas, įtraukdami interaktyvias užduotis. Mokosi diferencijuoti užduotis, pritaikant jas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, siekdami užtikrinti jų įsitraukimą ir pažangą. Analizuoja vieno klasės mokinio individualią pažangą (VIP) ir parengia išsamią jo analizę, norėdami suprasti individualius mokinio poreikius ir gebėjimus. Mokosi pamokas vesti kitoje ugdymo aplinkoje – bibliotekoje, muziejuje ir kitur. Studentai prisideda prie mokyklos gyvenimo, padėdami mokytojai-mentorei organizuoti renginius bei kitas ugdomąsias veiklas. Mokosi reflektuoti, objektyviai vertinti ir analizuoti savo profesines kompetencijas. | 21 | 11,7 | 556 |
Viso: | 45 | 25 | 1162 |