Pradinis Verslo fakultetasPradinio ugdymo pedagogika

Pradinio ugdymo pedagogika

Studijų krypčių grupė
Ugdymo mokslai
Kvalifikacija
Ugdymo mokslų profesinis bakalauras, pedagogas
Forma ir apimtis
Nuolatinė dieninė (3 metai), nuolatinė sesijinė (3 metai)
lietuvių
Studijų pakopa
Pirmosios pakopos studijos
Kaina mokslo metams
NL/D 2850 €
NL/S 2850 €
Programos kodas
6531MX017

Kodėl verta studijuoti šią specialybę?

Pradinio ugdymo pedagogai ypatingai reikalingi šiuolaikinėje darbo rinkoje, nes savo profesijai pasišventęs mokytojas šiai dienai yra aukso vertės. Mokytojų trūkumas yra akivaizdus, todėl dar studijuojant šioje studijų programoje studentai sulaukia darbo pasiūlymų ir su nekantrumu laukiami mokyklose.

Programos išskirtinumas

Pradinio ugdymo pedagogikos studijos pasižymi šiuolaikišku žvilgsniu į mokytojų rengimą. Būsimus mokytojus „auginame“ sujungus tvirtas dalykines žinias su praktinių įgūdžių formavimu, naudojantis efektyviausia edukologijos mokslo patirtimi bei naujausiomis inovacinėmis technologijomis, padedančiomis studentams įgyti praktinių gebėjimų bei kompetencijų. Ne menkas dėmesys skiriamas visapusiškam išsilavinimui ir kiekvieno savirealizacijai. Sudaromos galimybės mokytis užsienio kalbos, ugdyti kūrybiškumo ir informacinio raštingumo gebėjimus praktinėse laboratorijose. Tikslas – sukurti aplinką, kurioje galėtų bręsti savimi pasitikintis, nebijantis iššūkių, kompetentingas XXI amžiaus mokytojas.

KVK kviečia rinktis paklausias aukštojo mokslo studijas su daug praktikos

Studijų aplinka

  • Pedagogikos didaktikų laboratorija
  • Interaktyvi simuliacinė laboratorija
  • STEAM eksperimentų laboratorija

Karjera

Dirbsite priešmokyklinio ir pradinio ugdymo mokytoju (-a) valstybinėse, savivaldybių ir privačiose pradinėse mokyklose, progimnazijose, pagrindinėse ir vidurinėse mokyklose, gimnazijose bei mokyklosedarželiuose, turinčiuose pradinio ugdymo skyrių.

Kontaktinis asmuo

Audronė Čistienė Pedagogikos katedros vedėja

Daugiau programų

Domina
studijos?

Ačiū už susidomėjimą!

Mūsų atstovai su tavimi susisieks artimiausiu metu

Studijų programos tikslas

Dėstomi dalykai

DalykasECTS kreditai
I semestras
Profesinė užsienio (anglų, vokiečių) kalba5
Priešmokyklinio ugdymo pedagogika3
Bendroji  ir asmenybės psichologija5
Inovatyvi edukacija  pradiniame ugdyme5
Šeimos pedagogika5
Lietuvių kalbos ir literatūros  ugdymas4
Priešmokyklinio ugdymo praktika3
II semestras
Lietuvių kalbos ir literatūros  ugdymas5
Edukacinių aplinkų kūrimas. Klasės vadovo veikla5
Pedagoginės minties raida ir filosofiniai ugdymo pagrindai4
Dorinis ugdymas (etika)3
Įtraukusis ugdymas5
Vaiko raidos ir specialioji psichologija5
Mokytojo  emocinio intelekto ugdymas3
III semestras
Gyvenimo įgūdžių ugdymas3
Ugdymo psichologija4
Matematinis ugdymas5
Skaitmeninio raštingumo ugdymas4
Pasaulio pažinimo ugdymas5
Bandomoji pedagoginė praktika6
Laisvai pasirenkamas dalykas3
IV semestras
Matematinis ugdymas4
Pasaulio pažinimo ugdymas4
Ankstyvasis verslumo ugdymas4
Taikomųjų tyrimų metodologija3
Dailės ir technologijų ugdymas3
Pedagoginė praktika 1-2 klasėje9
Laisvai pasirenkamas dalykas3
V semestras
Dailės ir technologijų ugdymas5
Muzikinis ugdymas4
Kūno kultūra ir šokis4
Pedagoginių studijų baigiamasis darbas3
Švietimo vadyba ir vaiko teisės5
Pedagoginė etika3
Pedagoginė praktika 3-4 klasėje6
VI semestras
Baigiamoji pedagoginė praktika21
Baigiamasis darbas9

Numatomi studijų rezultatai

Konkursinis balas

40%

Lietuvių kalba ir literatūra

20%

Matematika arba užsienio kalba, arba informacinės technologijos, arba geografija, arba filosofija

20%

Bet kuris dalykas, nesutampantis su kitais konkursinio balo dalykais

20%

Istorija*

*Ketvirtojo dalyko lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino arba kito dalyko, numatyto vietoje lietuvių kalbos ir literatūros dalyko, jeigu lietuvių kalba ir literatūra yra pirmasis dalykas, brandos egzamino įvertinimas ar metinis pažymys, kurio svertinis koeficientas – 0,2.

Praktikos

Praktikos pavadinimas

Veikla praktikų metuPraktikos apimtis (kreditais)Praktikos apimtis (procentais)Praktikos trukmė (valandos)
Priešmokyklinio ugdymo praktikaStudentų veikla priešmokyklinio ugdymo praktikos metu yra orientuota į mokytojo veiklos ir vaikų elgesio stebėjimą bei analizę. Praktikantai stebi priešmokyklinio ugdymo pedagogo veiklą, analizuoja ugdymo proceso planavimą, metodų taikymą, darbo organizavimą ir pedagogo bendravimą su vaikais. Remdamiesi stebėjimais, jie rengia pedagoginę-psichologinę pasirinkto vaiko charakteristiką, kurioje įvertinami vaiko socialiniai, emociniai ir pažintiniai gebėjimai bei identifikuojamos stipriosios ir tobulintinos sritys. Taip pat analizuojamos skirtingos vaikų elgesio apraiškos, siekiant jas sieti su šeimos ugdymo ypatumais. Šioje analizėje studentai daro prielaidas, kaip šeimos auklėjimo metodai, vertybės ir bendravimo modeliai veikia vaikų elgesį grupėje bei jų socialinį ir emocinį vystymąsi. Praktinė veikla leidžia studentams gilinti teorines žinias ir tobulinti įgūdžius, svarbius būsimiems pedagogams.313,3606
Bandomoji pedagoginė praktikaStudentai  praktinės veiklos metu analizuoja ugdymo įstaigos veiklą reglamentuojančius dokumentus, siekiant suprasti institucijos organizacinę struktūrą, veiklos tikslus ir darbo principus. Taip pat vertinama ugdymo aplinka, įskaitant materialinius išteklius, erdvių pritaikymą ugdymo procesui ir pan. Analizės pagrindu rengiama ugdymo įstaigos charakteristika. Studentai taip pat susipažįsta su mokytojo darbo dokumentais, tokiais kaip ugdymo planai, dienynai ir pan., įgydami praktinių žinių apie jų rengimą ir tvarkymą. Praktikos metu yra stebimos mokytojo vedamos pamokos, analizuojant taikomas ugdymo strategijas, mokymo metodus bei bendravimo su mokiniais ypatumus. Studentai veda tam tikrų dalykų pamokas pagal išplėstinius planus, savarankiškai planuodami ugdomąją veiklą, pritaikydami įgytas teorines žinias ir reflektuodami savo praktinę patirtį. Ši veikla leidžia gilinti pedagogines kompetencijas ir geriau suprasti ugdymo procesą realiomis sąlygomis.6
Pedagoginė praktika1-2 klasėjeAnalizuos pasirinktos ugdymo įstaigos vidaus darbo tvarką, stebės praktikos vadovo vedamas pamokas, išanalizuos ir aprašys vieno mokinio, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, situaciją ugdymosi procese, parengs 1-2 klasės mokomųjų, dalykų: lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, visuomeninio ugdymo ir gamtos pamokų, etikos, dailės ir technologijų pamokų išplėstinius planus, organizuos pamokas 1-2 klasėje, vadovaudamasis pedagoginės sąveikos principais, atsižvelgdamas į jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių patirtį, gebėjimus, interesus, parengs klasės vadovo darbo su mokiniais formų analizę, parengs ir įgyvendins ugdomąjį renginį, įtraukiant tėvus. Reflektuos ir vertins pedagoginės praktikos metu įgytas profesines kompetencijas bei parengs praktikos ataskaitas.9
Pedagoginė praktika 3-4 klasėjeStudentai praktikos metu aktyviai dalyvauja ugdymo veiklose, įgyvendindami įvairias užduotis, kurios padeda gilinti jų pedagogines ir psichologines žinias bei ugdyti praktinius gebėjimus. Jie rengia mokinių klasės psichologinę charakteristiką, analizuodami mokinių socialinius, emocinius bei pažintinius ypatumus ir nustatydami klasės grupės dinamiką. Taip pat studentai stebi mokytojo veiklą, fiksuodami ugdymo metodus, pamokos struktūrą ir mokinių įsitraukimą, o įgytas įžvalgas taiko planuodami savo vedamas pamokas. Jie veda pamokas pagal išplėstinius planus, įtraukdami kūrybiškus ir diferencijuotus mokymo metodus, pritaikytus mokinių poreikiams. Studentai organizuoja ir veda klasės renginį, lavindami savo organizacinius bei bendravimo įgūdžius ir skatindami mokinių aktyvumą bei bendruomeniškumą. Šios veiklos leidžia jiems įgyti vertingos praktinės patirties pedagoginėje veikloje.6
Baigiamoji praktikaStudentai rengia trumpus, išplėstinius pamokų planus lietuvių kalbos, matematikos, pasaulio pažinimo ar gamtos mokslų, dailės ir technologijų bei etikos pamokoms, veda šias pamokas, įtraukdami interaktyvias užduotis. Mokosi diferencijuoti užduotis, pritaikant jas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, siekdami užtikrinti jų įsitraukimą ir pažangą. Analizuoja vieno klasės mokinio individualią pažangą (VIP) ir parengia išsamią jo analizę, norėdami suprasti individualius mokinio poreikius ir gebėjimus. Mokosi pamokas vesti kitoje ugdymo aplinkoje – bibliotekoje, muziejuje ir kitur. Studentai prisideda prie mokyklos gyvenimo, padėdami mokytojai-mentorei organizuoti renginius bei kitas ugdomąsias veiklas. Mokosi reflektuoti, objektyviai vertinti ir analizuoti savo profesines kompetencijas.2111,7556

Viso:

45251162

Praktikos vietų pasirinkimas:

Studijuojantys, praktikos vietą gali pasirinkti arba susirasti Klaipėdos mieste, Klaipėdos rajone, Vakarų Lietuvos regione, ar bet kur kitur Lietuvoje ar užsienyje.

Baigiamosios praktikos atliekamos:

Klaipėdos miesto bei Vakarų Lietuvos regiono mokyklų pradinio ugdymo paslaugų vietose: Klaipėdos Gedminų progimnazija, Klaipėdos Sendvario progimnazija, Klaipėdos „Vyturio“ progimnazija, Klaipėdos Simono Dacho progimnazija, Klaipėdos licėjus, Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazija, Klaipėdos „Smeltės“ progimnazija, Klaipėdos „Gilijos“ pradinė mokykla, Kretingos raj. Vydmantų gimnazija Dovilų pagrindinė mokykla, Tauragės Martyno Mažvydo progimnazija, Tauragės Tarailių progimnazija, Plungės r. Alsėdžių St. Narutavičiaus gimnazija, Skuodo Bartuvos progimnazija, Gargždų „Kranto“ progimnazija, Šilalės r. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazija, Papilės Simono Daukanto gimnazija ir kt.

Specializuotų mokyklų pradinio ugdymo paslaugų vietose: Klaipėdos „Litorinos“ mokykla, Klaipėdos Medeinės mokykla ir kt.

 

Skatinamosios stipendijos

Facebook Messenger